Usability testing
Usability testing
optimized user experience
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Usability testing

UXOP has put usability testing at the heart of its UXPACK solution. This testing offers a proven and irreplaceable methodology that guarantees effective qualitative evaluation.

 

It allows you to clearly and regularly identify positive and negative "moments of truth" in the user’s digital experience.

 

You can then continuously take the best strategic and operational decisions to improve your digital interface.

 

The usability testing methodology involves observing and analysing the behaviour of target users in real situations interacting with your digital interface.

You can use this method of evaluation with an online service, a functional prototype or even with the first non-functional models, which is often recommended.

 

The usability testing often provides a wealth of results. That is why the UXPACK solution does not stop there.

It offers additional tools that will help the project team effectively use the results of the usability testing and continuously classify and manage these results.

 

With its rapid and economical intervention formats, the UXPACK solution has the advantage of adopting an iterative approach of taking the digital customer experience into account by alternating or combining the methods of expert evaluation, card sorting, usability testing and focus groups.

Dans le cadre de sa stratégie, de son développement et de son partenariat avec Harris Interactive, CXPower devient UXOP

UX & CX News !

La DRH, Un laboratoire pour tester le déploiement de l’IA ?

 

Il existe des cas d’application réalistes, simples et peu couteux qu’un DRH peut  tester dès à présent pour appréhender l’apport de l’IA à la gestion des Ressources Humaines. Certains DRH commencent d’ailleurs à développer leur propre feuille de route sur ce sujet.

Voici quelques pistes :

 

  1. Expérimenter l’Intelligence Artificielle en mettant en place un chatbot 

Les chatbots sont déjà bien présents dans nos vies en tant que consommateurs, et ils commencent à apparaître sur les lieux de travail. Plutôt que de vous contenter de lire sur ce phénomène, pourquoi ne pas accueillir un chatbot comme  nouveau membre au sein de l’équipe RH ?

Il représente une nouvelle façon de travailler en utilisant le langage naturel  (NLP- Natural Langage Processing) pour planifier des réunions, générer des documents et répondre aux questions.

Pourquoi ne pas mettre en place une approche ‘Test and Learn’ sur le déploiement d’un chatbot pour comprendre la puissance de l’IA sur les changements de comportements ?

forbes.fr 2 avril 2019