Customer-experience focused digital strategy
Customer-experience focused digital strategy
optimized user experience
optimized user experience

Expert support solution for a customer-experience focused digital strategy

The UXPACK solution provides expert support that is quickly and easily integrated into your company’s digital strategy.

This support, which can be adapted to your objectives and requirements, continuously provides you with a better insight of the quality of your customers’ digital experience :
 

  • Audit & Consulting

Analysis of the key aspects of your company’s strategy in terms of the governance and the culture of the digital customer experience. Creation of a strategic master plan for the digital customer experience.

 

  • Expertise “on demand“

“Real time“ expert analysis of your digital interfaces at the design or optimisation phase. Expert online or workshop style support based on your project team’s needs.

 

  • Expert evaluation

An expert evaluation used to identify usability issues. This will look at the main routes taken by users of your digital interfaces online or will take place during an advance design stage.
The qualitative evaluation can be carried out by 
upstream or downstream usability testing.

 

  • Card sorting

Construction or optimisation of the information architecture of your digital interfaces via card sorting. Organisation of your content and categories by your customers.

 

  • Expert workshop

This inclusive workshop is included in the expert evaluation and card sorting of UXPack. It allows you to better understand and use the results of the digital interface evaluation.

Dans le cadre de sa stratégie, de son développement et de son partenariat avec Harris Interactive, CXPower devient UXOP

UX & CX News !

La DRH, Un laboratoire pour tester le déploiement de l’IA ?

 

Il existe des cas d’application réalistes, simples et peu couteux qu’un DRH peut  tester dès à présent pour appréhender l’apport de l’IA à la gestion des Ressources Humaines. Certains DRH commencent d’ailleurs à développer leur propre feuille de route sur ce sujet.

Voici quelques pistes :

 

  1. Expérimenter l’Intelligence Artificielle en mettant en place un chatbot 

Les chatbots sont déjà bien présents dans nos vies en tant que consommateurs, et ils commencent à apparaître sur les lieux de travail. Plutôt que de vous contenter de lire sur ce phénomène, pourquoi ne pas accueillir un chatbot comme  nouveau membre au sein de l’équipe RH ?

Il représente une nouvelle façon de travailler en utilisant le langage naturel  (NLP- Natural Langage Processing) pour planifier des réunions, générer des documents et répondre aux questions.

Pourquoi ne pas mettre en place une approche ‘Test and Learn’ sur le déploiement d’un chatbot pour comprendre la puissance de l’IA sur les changements de comportements ?

forbes.fr 2 avril 2019