Usability testing
Usability testing
optimized user experience
optimized user experience

Reactive and iterative evaluation and optimisation solutions for your digital interfaces

The UXPack solution revisits the “conventional“ methods of evaluating and optimising digital interfaces, bringing them closer to the needs and requirements of companies. 

 

CXPack offers more reactive and iterative methods, more dynamic, interactive and ready-to-use solutions and more objective and realistic recommendations.

Usability testing

CXPower has put usability testing at the heart of its solution. It allows you to clearly and regularly identify positive and negative "moments of truth" in the customer’s digital experience.

 

To be effective, UXOP bases the methodology of its usability testing on a fixed rule. The UXPACK experts responsible for implementing, coordinating and analysing the results of the usability testing, are not involved in the design of the interface at any point. We cannot play both judge and jury

Usability testing - Design sprint version

Based on the methodology of the usability testing, this method has been designed to respond to the specific needs and requirements of the Design sprint.

Expert workshop

This inclusive workshop is incorporated in the usability testing and focus group of UXPACK. It allows you to better understand and use the results of the digital interface evaluation.

Dans le cadre de sa stratégie, de son développement et de son partenariat avec Harris Interactive, CXPower devient UXOP

UX & CX News !

La DRH, Un laboratoire pour tester le déploiement de l’IA ?

 

Il existe des cas d’application réalistes, simples et peu couteux qu’un DRH peut  tester dès à présent pour appréhender l’apport de l’IA à la gestion des Ressources Humaines. Certains DRH commencent d’ailleurs à développer leur propre feuille de route sur ce sujet.

Voici quelques pistes :

 

  1. Expérimenter l’Intelligence Artificielle en mettant en place un chatbot 

Les chatbots sont déjà bien présents dans nos vies en tant que consommateurs, et ils commencent à apparaître sur les lieux de travail. Plutôt que de vous contenter de lire sur ce phénomène, pourquoi ne pas accueillir un chatbot comme  nouveau membre au sein de l’équipe RH ?

Il représente une nouvelle façon de travailler en utilisant le langage naturel  (NLP- Natural Langage Processing) pour planifier des réunions, générer des documents et répondre aux questions.

Pourquoi ne pas mettre en place une approche ‘Test and Learn’ sur le déploiement d’un chatbot pour comprendre la puissance de l’IA sur les changements de comportements ?

forbes.fr 2 avril 2019